Zdravá výživa

Seriál, který vás naučí, jak se správně stravovat

  • Vláknina je směs pro člověka nestravitelných nebo jen částečně stravitelných polysacharidů, to ale neznamená, že nám nic nepřináší a není nutné ji konzumovat. Je tomu přesně naopak. Vláknina je jednou ze složek jídelníčku, která pozitivně působí na náš zdravotní stav. Je prokázáno, že lidé, kteří jedí hodně vlákniny, trpí civilizačními nemocemi daleko méně než ti, v jejichž jídelníčku je vlákniny málo. Vláknina působí v prevenci kardiovaskulárních onemocnění, obezity, diabetu 2. typu a některých nádorových onemocnění, zejména rakoviny tlustého střeva.

  • Tuky pro život rozhodně potřebujeme, je však potřeba přijímat je v rozumném množství a volit ty správné. Nadměrný příjem nevhodných tuků je spojen s rizikem vzniku nadváhy a obezity, s nemocemi srdce a cév nebo rozvojem některých typů nádorů. Proto je nutné hlídat nejen množství, ale také kvalitu tuků.

  • Množství cukru v jídelníčcích české populace velmi často překračuje doporučované množství. Průměrný Čech spořádá ročně téměř 34 kilogramů cukru. Zamyslete se nad sebou – jak moc k této skutečnosti přispíváte vy?