Názory & Volný čas
Projekt ArtBees podpoří lokální značky a začínající podnikatelky
Tradičně vyráběný žitný chléb, domácí sušenky, raw strava, ale i originální ručně vyráběné šperky, oblečení či keramické mozaiky, to vše jsou projekty žen - podnikatelek, které se přihlásily do projektu ArtBees a byly vybrány aby získaly jeho podporu.
Projekt ArtBees je unikátní devítiměsíční projekt na podporu začínajících podnikatelek v oblasti rukodělné výroby a designové tvorby. Je to motivační a vzdělávací program pro padesát vybraných podnikatelek z České republiky a ze Slovenska. Do projektu byly vybrány ženy, které již dva až pět let podnikají, mají ověřené produkty a potřebují rozvinout své podnikání, nastavit obchodní a marketingové strategie a chtějí vytvořit nová pracovní místa. Účastnice projektu budou své podnikání rozvíjet za podpory silné značky jako je Coca-Cola a partnerů - platforem Moudré podnikání žen a ArtBe.
Právě Coca-Cola projekt ArtBees v České republice iniciovala v rámci svého celosvětového projektu 5by20, který podporuje ekonomickou a podnikatelskou nezávislost žen po celém světě. "Do roku 2020 chceme podpořit pět milionů žen ve 200 zemích světa a ženy z ArtBees jsou jedny z nich," vysvětlila Kateřina Eliášová, manažerka komunikace společnosti Coca-Cola Česká republika a Slovensko. Cílem tohoto projektu je podporovat a rozvíjet kreativní podnikání a pomoci vytvářet nové pracovní příležitosti v ČR i na Slovensku.
"Baví nás podporovat a rozvíjet malé podnikání žen, spojovat je a učit se společně. Záměr programu vznikl z touhy všech partnerů po reálné a praktické podpoře lokálnímu, férovému a kreativnímu podnikání v ČR a na Slovensku. Tento program chce pomoci odvážným a šikovným ženám, proto jsme projekt pojmenovali po včelách, které symbolizují pracovitost, krásu, soudržnost a péči o celek," uvedla Lenka Papadakisová, odborná garantka projektu za platformu Moudré podnikání žen.
"Malé podnikání žen, za využití kreativních a tvůrčích schopností, je pro ženy, které chtějí sladit svou práci s rodinou vhodnou formou pro aktivní zapojení do lokální ekonomiky. Vytvářejí tak komunity, které se vzájemně podporují a rozvíjejí jedinečné a originální značky. Vidíme to v mnoha zemích, kde ženy v rámci našeho projektu podporujeme," dodala Kateřina Eliášová.
Do projektu bylo vybráno padesát žen - podnikatelek
Výběr účastnic do projektu ArtBees proběhl na základě otevřené výzvy v průběhu července a srpna letošního roku, kdy bylo z téměř stovky přihlášených žen vybráno odbornou porotou celkem padesát podnikatelek, kdy 60 % z nich je ve fázi stabilizace svého podnikání a chtějí posílit prodej a 40 % z nich chce své podnikání dále rozvíjet a získat ekonomickou nezávislost a stabilitu. Nejčastější kritické otázky, které účastnice ve svém podnikání řeší, je navýšení prodeje, zlepšení komunikace s cílovou skupinou, posílení marketingu, delegování práce a zapojení další pracovní síly a stanovení strategie na delší období.
"Mojí největší motivací je posunout se dále. Myslím si, že mám dost nových nápadů na tvorbu, ale současně s tím potřebuji podpořit i praktickou stránku svého podnikání," vysvětlila jedna z vybraných účastnic projektu, slovenská podnikatelka a matka osmi dětí Nikoleta Macinská. "Mým cílem je rozšířit výrobu o vlastní modely, přijmout zaměstnance, dostat mou značku do povědomí a zvýšit výnosnost," dodala autorka módní značky imani, která vyrábí originální oblečení s potiskem.
V průběhu devítiměsíčního konzultačně vzdělávacího programu se účastnice učí prostřednictvím tzv. bootcampů (několikadenní intenzivní výukové tréninky) a pravidelných konzultačních dnů využívat svůj podnikatelský talent, budovat svoji značku a komunikovat jak s klienty, tak s veřejností. Učí se i efektivně využívat nástroje online marketingu a dozví se, jak přemýšlet o svém nápadu v číslech, jak stanovit cenu, přejít ze živnostníka na podnikatele a jak strategicky a ekonomicky uvažovat a rozvíjet svůj tým a zaměstnávat nové lidi. Výstupem celého projektu bude rozvojová strategie na dva roky, která podnikatelku povede dále i po skončení projektu.
Autoři projektu mysleli i na podporu prodeje výrobků a značek zapojených tvůrkyň prostřednictvím design marketů - tzv. Pop up Koncept Storů v Ostravě a v Praze, které budou vyvrcholením celého projektu.
Více informací o projektu a zapojených značkách naleznou zájemci na webu Artbees nebo na facebookové stránce projektu.
mhe s využitím tz
Další aktuality v této rubrice
- Oční kvíz – Co víte o fungování druhého nejsložitějšího orgánu v těle?
- Problémy s erekcí trápí až 50 % mužů. Bezbolestná léčba poruch erekce je konečně tady
- Akné či růžovka? Podobné projevy, ale rozdílné příčiny
- Lyžování je hned po hokeji nejnáročnějším sportem na přesnost vidění. Chraňte svůj zrak
- Začíná podzim a tělo by se mělo zbavit toxinů
- Český hemofilik se připravuje k výstupu na Mont Blanc – pokud se mu podaří vybrat dost peněz, podpoří další nemocné
- Hana Šlechtová – Nejsem jenom sestra
- Práce na zahradě – na co si dát pozor a jaká je první pomoc při úrazech oka
- Když na nás padne jarní únava
- Kůže nezapomíná – slunce stojí nejen za vznikem většiny vrásek, ale může nenávratně poškodit naši DNA