Florence podporuje  
Zpět na přehled aktualit

Názory & Volný čas

Projekt ArtBees podpoří lokální značky a začínající podnikatelky

Datum: 20. 9. 2016
Projekt ArtBees podpoří lokální značky a začínající podnikatelky

Tradičně vyráběný žitný chléb, domácí sušenky, raw strava, ale i originální  ručně vyráběné šperky, oblečení či keramické mozaiky, to vše jsou projekty žen - podnikatelek, které se přihlásily do projektu ArtBees a byly vybrány aby získaly jeho podporu. 

Projekt ArtBees je unikátní devítiměsíční projekt na podporu začínajících podnikatelek v oblasti rukodělné výroby a designové tvorby. Je to motivační a vzdělávací program pro padesát vybraných podnikatelek z České republiky a ze Slovenska. Do projektu byly vybrány ženy, které již dva až pět let podnikají, mají ověřené produkty a potřebují rozvinout své podnikání, nastavit obchodní a marketingové strategie a chtějí vytvořit nová pracovní místa. Účastnice projektu budou své podnikání rozvíjet za podpory silné značky jako je Coca-Cola a partnerů - platforem Moudré podnikání žen a ArtBe. 

Právě Coca-Cola projekt ArtBees v České republice iniciovala v rámci svého celosvětového projektu 5by20, který podporuje ekonomickou a podnikatelskou nezávislost žen po celém světě. "Do roku 2020 chceme podpořit pět milionů žen ve 200 zemích světa a ženy z ArtBees jsou jedny z nich," vysvětlila Kateřina Eliášová, manažerka komunikace společnosti Coca-Cola Česká republika a Slovensko. Cílem tohoto projektu je podporovat  a rozvíjet kreativní podnikání a pomoci vytvářet nové pracovní příležitosti v ČR i na Slovensku.

"Baví nás podporovat a rozvíjet malé podnikání žen, spojovat je a učit se společně. Záměr programu vznikl z touhy všech partnerů po reálné a praktické podpoře lokálnímu, férovému a kreativnímu podnikání v ČR a na Slovensku. Tento program chce pomoci odvážným a šikovným ženám, proto jsme projekt pojmenovali po včelách, které symbolizují pracovitost, krásu, soudržnost a péči o celek," uvedla Lenka Papadakisová, odborná garantka projektu za platformu Moudré podnikání žen.

"Malé podnikání žen, za využití kreativních a tvůrčích schopností, je pro ženy, které chtějí sladit svou práci s rodinou vhodnou formou pro aktivní zapojení do lokální ekonomiky. Vytvářejí tak komunity, které se vzájemně podporují a rozvíjejí jedinečné a originální značky. Vidíme to v mnoha zemích, kde ženy v rámci našeho projektu podporujeme," dodala Kateřina Eliášová.

Do projektu bylo vybráno padesát žen - podnikatelek

Výběr účastnic do projektu ArtBees proběhl na základě otevřené výzvy v průběhu července a srpna letošního roku, kdy bylo z téměř stovky přihlášených žen vybráno odbornou porotou celkem padesát podnikatelek, kdy 60 % z nich je ve fázi stabilizace svého podnikání a chtějí posílit prodej a 40 % z nich chce své podnikání dále rozvíjet a získat ekonomickou nezávislost a stabilitu. Nejčastější kritické otázky, které účastnice ve svém podnikání řeší, je navýšení prodeje, zlepšení komunikace s cílovou skupinou, posílení marketingu, delegování práce a zapojení další pracovní síly a stanovení strategie na delší období. 

"Mojí největší motivací je posunout se dále. Myslím si, že mám dost nových nápadů na tvorbu, ale současně s tím potřebuji podpořit i praktickou stránku svého podnikání," vysvětlila jedna z vybraných účastnic projektu, slovenská podnikatelka a matka osmi dětí Nikoleta Macinská. "Mým cílem je rozšířit výrobu o vlastní modely, přijmout zaměstnance, dostat mou značku do povědomí a zvýšit výnosnost," dodala autorka módní značky imani, která vyrábí originální oblečení s potiskem. 

V průběhu devítiměsíčního konzultačně vzdělávacího programu se účastnice učí prostřednictvím tzv. bootcampů (několikadenní intenzivní výukové tréninky) a pravidelných konzultačních dnů využívat svůj podnikatelský talent, budovat svoji značku a komunikovat jak s klienty, tak s veřejností. Učí se i efektivně využívat nástroje online marketingu a dozví se, jak přemýšlet o svém nápadu v číslech, jak stanovit cenu, přejít ze živnostníka na podnikatele a jak strategicky a ekonomicky uvažovat a rozvíjet svůj tým a zaměstnávat nové lidi. Výstupem celého projektu bude rozvojová strategie na dva roky, která podnikatelku povede dále i po skončení projektu. 

Autoři projektu mysleli i na podporu prodeje výrobků a značek zapojených tvůrkyň prostřednictvím design marketů - tzv. Pop up Koncept Storů v Ostravě a v Praze, které budou vyvrcholením celého projektu.

Více informací o projektu a zapojených značkách naleznou zájemci na webu Artbees nebo na facebookové stránce projektu.

mhe s využitím tz

 

 

 
  • tisk
  • předplatit si