Zpět na detail čísla

Číslo 7 - 8 / 2017

Společnost HARTMANN – RICO investuje desítky milionů korun, sází na CPT sety

Datum: 10. 7. 2017
Autor: mhe s využitím tz

Celkem 55 milionů korun investuje v letošním roce společnost HARTMANN – RICO a. s., do rozšíření výroby a rekonstrukce zázemí pro zaměstnance v jednom ze svých třech závodů v ČR ve Veverské Bítýšce. Cílem těchto investic je zvýšit produkci tak zvaných CPT (customer procedure tray) setů, tedy setů vyráběných na zakázku dle přání zákazníka.

„Součástí strategie společnosti HARTMANN – RICO je také modernizace a automatizace procesů, zvyšování efektivity procestů, snižování závislosti výroby na lidské práci a zlepšování pracovního prostředí,” uvedl člen představenstva, technický a výrobní ředitel společnosti Pavel Fuchs. Závod ve Veverské Bítýšce vyrobí denně podle jeho slov více než 13 000 kusů setů, celkem pak 3,53 milionů kusů setů za rok. „Naším strategickým cílem je zvýšit do tří let produkci CPT setů až o dvacet procent,” dodal.

Výroba těchto setů, které nabízejí všechny jednorázové prostředky, které potřebuje chirurgický tým pro jakýkoliv chirurgický zákrok – od skalpelů a šití až ke krycím rouškám a chirurgickému oblečení, zahrnuje jak kompletování těchto operačních setů, tak výrobu roušek a logistiku všech speciálních komponentů nutných pro zajištění operačního výkonu. „Tyto sety pomáhají nejen výrazně zvýšit efektivitu na operačním sále, ale jejich využíváním se také může zkrátit doba nezbytná k provedení operace až o desítky minut. To pro nemocnice, které standardně prooperují tisíce hodin ročně, znamená zásadní úsporu,” vysvětlil Pavel Fuchs.

Právě výroba CPT setů úzce propojuje výrobní závody společnosti HARTMANN – RICO ve Veverské Bítýšce a v Havlíčkově Brodě, kde se kromě roušek vyrábějí také komponenty do těchto setů. Třetí výrobní závod společnosti HARTMANN – RICO v Chvalkovicích se zaměřuje na výrobu sádrových obinadel, jednorázové PH instrumenty a speciální sady jednorázových zdravotnických prostředků, tzv. MediSety. Ty společnost vyváží nejvíce do Francie, ale i do ostatních států Evropy.

„Zhruba osm procent objemu naší výroby zůstává v České republice,” dodal člen představenstva, obchodní a marketingový ředitel společnost Tomáš Groh.

mhe s využitím tz

 
  • tisk
  • předplatit si